Bloggstart

Under Almedalsveckan förra året provade jag på att blogga för Göteborgs universitets räkning. Det var över förväntan roligt; jag har länge saknat en form för att skriva som är något längre än Facebook-inlägg och något kortare än debattartiklar (som därtill oftast refuseras). När jag nu nystartar i en ny och friare roll och position tänkte jag försöka starta och upprätthålla en egen blogg. Den heter kort och gott Globalt och är tänkt att handla om ämnen som ligger inom ramen för mina forskningsintressen; krig, konflikter och säkerhet; global utveckling; migration och flyktingströmmar, men också om högre utbildning och forskning. Den kommer också att knyta an till andra uppdrag jag har. Den kommer att vara reflekterande och personligt hållen, reflekterande men baserad på kunskap och analys. Vi får se hur det går. Detta ska ses som ett första litet test och en första innehållsdeklaration. Följ gärna med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Trump och de palestinska flyktingarna

Sommarklimat och klimatsommar

Jerusalem. Igen.